۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

7 آبان، روز جهانی کوروش بزرگ گرامی باد

برای دیدن تصویر با اندازه ی واقعی روی آن کلیک کنید.

[ استفاده از این تصویر ، بدون ذکر منبع هم بلامانع است! ]

۱۶ نظر:

  1. خاک بر سر الکی خوش ایرانیها،جون تو جونتون کنن مرده .اون هم چیییییییییییییییییییییییییی؟؟؟مرده 2500 ساله که اصلا وجود خارجی نداشته.ها ها ها

    پاسخحذف
  2. همین مرده ی 2500 ساله؛ رو همه ی دنیا قبولش دارن... رفتار و داد اون؛ زبان زد همه ی دنیاست...
    ما به کوروش افتخار میکنیم... اکنون تا ابد.

    پاسخحذف
  3. اینکه کوروش پادشاه ایرانیان باستان فردی عادل و عدل گستر بوده شکی نیست و قابل احترام همه بوده و هست نیز شکی نداریم .ولی ایرانیان حالا چه کرده اند و یا میخواهند و میتوانند بکنند ؟ و تاکی فقط به نام نیک کوروش دلخوش کنند و بسنده کنند؟ و آیا فقط به کوروش افتخارکردن برای کسب پیشرفت ایران و ایرانی کافی است ؟ آن هم درعصری که جهان با این سرعت به پیش می رود؟

    پاسخحذف
  4. به فکر نان باشید که خربزه آب است .

    پاسخحذف
  5. در جواب ناشناس اول؛ نکته ی خوبی بیان کردین.
    ولی آیا نمیتوان هم چنان که در کشاکش مشکلات سیاسی ایم و در اندیشه ی چاره؛ روز جهانی کوروش رو پاس بداریم؟
    آیا این که ما به کوروش احترام میذاریم و تاریخ رو مرور میکنیم دلیل بر اینه که حال رو رها کردیم؟

    پاسخحذف
  6. در جواب ناشناس دوم...
    همه مثل شما فکر نمیکنن، واسه بعضیا زندگی فقط نان و خوردن نیست...!

    پاسخحذف
  7. عزیزم عمریه این آخوند های عرب زاده دارن تو مخت میکنن همه چی به شکم و زیر شکم مربوطه همینه که مینویسه فکر نون باشید که خربزه ابه....

    پاسخحذف
  8. به نظر من هیچ شکی در وجود کورش و کارهای نیکش نیست. البته من تا حدی با ناشناش موافقم، چون در اصل، این کارهای کورش هستند که باید ارج نهاده بشوند.

    همین اصل در مورد سرشناسان دینی هم صدق می‌کنه. نمونش علی‌ ابن ابیطالب. اگر در تاریخهای معتبر نگاه کنیم، بسیاری رفتارهای انساندوستانه،و بسیار رفتارهای وحشیانه بهش نسبت داده شده که همه هم معتبر و مستند هس. حالا، ما باید علی‌ رو بخاطر رفتار خوبش ارج بگذاریم یا باید بخاطر رفتار وحشیانش نکوهشش کنیم؟ نظر من اینه که باید از خود علی‌ حرفی‌ به میان نیاریم، بلکه فقط کارهای خوبش رو ادامه بدیم و سعی‌ کنیم کارهای ناشایستش رو انجام ندیم. در مورد خودش هم دو تا احتمال وجود داره، یا آدم خوبی‌ بوده، که در اون صورت خوش به حال اونایی که در اون زمان زندگی‌ میکردن؛ یا اینکه آدم بدی بوده، که در اون صورت خوش به حال ما که الان علی‌ زنده نیست.

    در مورد کورش هم همین مساله صدق می‌کنه. بهتره همیشه عمل رو بسنجیم، و بعد در مورد اون تصمیم بگیریم. وگرنه، افراد در تاریخ میان و می‌رن.

    پاسخحذف
  9. ما هم شخص پرستی نمیکنیم؛
    ما از دادگری کوروش میگیم
    از آزادی و احترامی که به ادیان داد
    از منشور حقوق بشری که نوشت.
    و امروز به پاس همه ی خدماتش، روز جهانی او نام گرفته است. من به عنوان یه ایرانی وظیفه ی خودم میدونم این روز رو پاس بدارم و در شناساندن اون به ایرانی ها بکوشم.
    با تشکر از کامنتتون.

    پاسخحذف
  10. korosham ro ham ke basiji kardano raft be chi minazid engadr korosh korosh nakonid ba ba halm beam mikhore feilan ke hame donya maro be cheshm arab negah mikonam

    پاسخحذف
  11. داشتم داشتم قبول نیست ، دارم دارم شرطه ! اگر این کوروش باسطلاح بزرگ عرضه داشت ، مردمی پرورش نمیداد که اینقدر تو سری خور و بی فرهنگ باشن که به راحتی هر خرافاتی رو قبول کنن و تن به خواری بدن. مرده باد اسلام و مسلمین .

    پاسخحذف
  12. یادش گرامی‌.اما متاسفم برای دوستان نژاد پرست.در ضمن من هم یک ایرانیم ولی‌ مثل خیلیای دیگه توسری خور نیستم.مورد باد نژاد پرستی‌.

    پاسخحذف
  13. "! اگر این کوروش باسطلاح بزرگ عرضه داشت ، مردمی پرورش نمیداد که اینقدر تو سری خور و بی فرهنگ باشن که به راحتی هر خرافاتی رو قبول کنن و تن به خواری بدن"
    جملتون نیاز به جواب نداره!

    ". مرده باد اسلام و مسلمین ."
    تو آرزو داری بیشتر مردم کشورت بمیرن؟ شما دیگه آخر منطق و انسانیت و وطن پرستی ای!

    پاسخحذف
  14. "korosham ro ham ke basiji kardano raft be chi minazid "
    این دادگاه نا امیدانه ی شماست.

    "feilan ke hame donya maro be cheshm arab negah mikonam"
    اینم دیدگاه اغراق آمیز شماست !

    من خودم یه مدت تو روم های خارجی میچرخیدم.. یه بار هم مصداق جمله ی شما رو ندیدم ...

    شرایط تیره است... برای روشنیش می جنگیم.
    روشنی هایی هست... پاسداری می کنیم.

    پاسخحذف
  15. این پاسخی است به تمام آن ناشناس های ملاصفت و ایرانی نما و وطن فروشی که فقط به فکر شکم و زیر شکم هستند و در جمجمه هایشان بجای سلول های خاکستری مغز (برای اندیشیدن)، ملایان ریده اند تا آنها را در جهالت و گمراهی نگهدارند. شما نه تنها بوئی از وطن پرستی نبرده اید حتی ذره ای هم در وجودتان انسانیت وجود ندارد. شرف و حیسیت هم که لابد ندارید!!! چرا؟؟؟؟ چون تازی زاده هستید و رهبر و پیشوایتان همان محمد دیوس بچه باز و جلاد است که به پیروانش که شماها باشید فقط بندگی و اسارت را آموخته است. بروید دنبال همان الله جاکش تان که ساخته فکر مریض و مالیخولیائیه محمد غشی بوده و آن دروغ ها را به شما به درازای 1400 سال چپانده است. شما لیاقتان ازاین بیشتر نیست.امازیاد دلخوش نباشید زیرا زمان زیادی برای شما خود فروختگان ایران نما نمانده است. بزودی ایران از دست ملایان تازی زاده و تازی صفت آزاد خواهد شد و همه شما نکبتان دوزد ایران زمین به زباله دان تاریخ ریخته خواهید شد.در این مورد شک نداشته باشید

    پاسخحذف
  16. من در یک کشور مسلمان به دنیا اومدم، و به عنوان مسلمان هم بزرگ شدم. ولی‌ الان به این نتیجه رسیدم که دین در مجموع و از هر نوعش مخرب هست. به طور کلی‌، نه تنها دین، که هر نوع تعصبی مخرب هست.

    آخوندها و ملاها یک عمر به زور اسلام رو تو گوش مردم کردن، حالا هم یک عده میخوان به زور اسلام رو از همین مردم بگیرند. وجه مشترک هر دو گروه در یک چیز: نادیده گرفتن حق انتخاب مردم. البته این به این معنا نیست که باید مردم رو رها کرد تا به خرافات مذهبیون (از هر نوعش) اعتماد کنند. ولی‌ باور کنید راهش فحش دادن به افراد نیست (هر چند که این امامان و پیغمبران احتمالا لایق این حرفها هم باشند).

    مردم رو باید آگاه کرد تا خودشون تصمیم بگیرن دین رو کنار بگذرند.

    پاسخحذف