۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

به سال 2570 شاهنشاهی نزدیک میشویم... فراموش نکنیم

در ایران همه ایرانی اند؛ ولی در ایران همه مسلمان نیستند!
گاهشماری ایران باید با مبدا تاج گذاری کوروش بزرگ باشد نه حجرت پیامبر گروهی از ایرانیان؛ از شهری به شهر دیگر.


تصویب قانون تغییر مبدا در سال 54 :
در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۵۴ در پی جلسهٔ مشترک مجلس شورای ملی و مجلس سنا، "تاریخ شاهنشاهی" به عنوان تاریخ رسمی کشور ایران اعلام شد - که این قانون فقط سه سال پابر جا ماند - تا پیش از آن گاهشماری هجری خورشیدی، تاریخ رسمی کشور بود.
 سال 1355 را مي‌توان اوج قدرت حكومت شاه ناميد. در اين سال بيشتر گروه‌هاي مخالف مسلح از بين رفته بودند . قيمت نفت به بالاترين حد خود رسيده بود و كشور با فراواني منابع ارزي روبه رو بود. صداي بلند اعتراضي به گوش نمي‌رسيد و ایران دارای ارتشی بسیار قدرتمند بود.
در چنين شرايطي كه حكومت شاه در آسودگي اقتصادي، نظامي و سياسي به سر مي‌برد، مي‌توانست به دگرگوني‌هاي فرهنگي هم بينديشد.
شاه بر این باور بود که :
«تمام آثار انحطاط و ضعف و فساد و زبوني گذشته را به دست فراموشي بسپاريم و ارزشهاي مثبت و جاودانگي فرهنگ ايراني را از همه آلودگيهايي كه ممكن است به دست عوامل بيگانه در اين فرهنگ راه يافته باشد، دور سازيم.»
همچنین شاه معتقد بود:
«تاريخ شاهنشاهي، ما را به تمدن ديرينه سال ايراني باز مي‌گرداند و به يادمان مي‌آورد كه پيش از اسلام دوازده قرن تمدن داشته‌ايم.»

مبدا تاریخ شاهنشاهی:
مبدا گاهشماری شاهنشاهی، روز تاجگذاری کوروش بزرگ در سال ۵۵۹ پیش از میلاد می باشد.
  • نکته قابل توجه این گاهشماری برابر بودن سال ۲۵۰۰ آن با سال ۱۳۲۰ (آغاز پادشاهی محمدرضا پهلوی) است.

لغو قانون تغییر مبدا "گاهشماری ایران" :
آقای محمد رضا گلپايگاني نخستين مرجع تقليدي بود كه فرداي اعلام اين خبر موضع‌گيري كرد .

همچنین آقای خمینی در عید فطر ۱۳۵۵ به کارگیری تاریخ شاهنشاهی را حرام اعلام کرد! او می گفت: «... برای تضعیف اسلام و محو اسم آن نغمه شوم تغییر مبدا تاریخ را ساز کردند؛ این تغییر، هتک اسلام و مقدمه محو اسلام است»
در پی تحریک قشر مذهبی به وسیله ی خمینی و دیگر روحانیون؛ در ۱۱ شهریور ۱۳۵۷ در ادامهٔ اقدامات آشتی شاه و ملت، گاهشماری رسمی ایران به "هجری شمسی" بازگشت.
با این حال شاه در آخرين روزهاي زندگي‌اش از تاريخ شاهنشاهي استفاده مي‌كرد. حتی در حاشيه عكس خودشان، كه در نوروز 1359 به اطرافيانش هديه كرده بود، زير امضاءاش نوشت: اول فروردين 2539.

 تبدیل سال شاهنشاهی به هجری خورشیدی : « سال شاهنشاهی = ۱۱۸۰ + سال هجری خورشیدی »
  • هم گاهشماری هجری شمسی و هم گاشماری شاهنشاهی روز "نوروز"، روز تحویل سال خواهد بود.

اکنون چه باید کرد؟
ما هیچ یک از قوانین ضد ایرانی جمهوری اسلامی را به رسمیت نمیشناسیم؛ اکنون به عنوان مخالفان جمهوری اسلامی و قوانین ضد ایرانیش، باید از تاریخ شاهنشاهی  بهره ببریم تا علاوه بر توجه و احترام به تاریخ کهن کشورمان، نیز به یاد داشته باشیم که تغییر مبدا تاریخ از هجری شمسی به شاهنشاهی از اقدامات مهم در فردای آزادی ایران خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر